|
Śladami Henryka Sienkiewicza
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3347 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Projekt interdyscyplinamy śladami Henryka Sienkiewicza ma na celu zapoznanie uczniów z sylwetką pisarza, pamiątkami poświęconymi jego twórczości. Głównym celem jest zainteresowanie dzieci twórczością Sienkiewicza, wyrobienie zamiłowania do poznawania dzieł kultury narodowej. W ramach tego projektu uczniowie poznają również specyfikç terenu Wyżyny Kielecko- Sandomierskiej, cechy regionu, gdzie znajduje się muzeum Henryka Sienkiewicza. Zapoznają się równiez z budową przewodników ich rodzajami. Przedsiçwzięcie to bçdzie realizowane w ramach lekcji: przyrody, jçzyka polskiego, inforrnatyki, godzin wychowawczych. Czas trwania projektu to jeden miesiąc.
Finałem bçdzie prezentacja prac w postaci albumów i przewodników na lekcji przyrody i jçzyka polskiego. Projekt ten pozwoli uczniom poznać holistyczną rzeczywistość, dostrzec ten sam problem w róznych kontekstach, samodzielnie poszukać iformacji z róznych źródeł.
Projekt interdyscyplinarny "Śladami Henryka Sienkiewicza" Cele prezentowanego projektu
- Zainteresowanie uczniów twórczościa Henryka Sienkiewicza.
- Zdobycie wiedzy na temat muzeum w Oblçgorku.
- Zainteresowanie uczniów pamiatkami poświeconymi pisarzowi.
- Zwrócenie uwagi na piękno krajobrazu Wyżyny Sandomierskiej.
- Kształtowame postaw szacunku dla własnego dorobku narodowego.
- Umiejçtność planowania i organizowania wycieczek krajoznawczych.
- Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania potrzebnych infornacji i materialów.
- Przygotowanie uczniów do świadomego korzystania z ze środków masowej komunikacji.
- Kształtowanie umiejçtności wspólpracy, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i grupę
- Rozwijanie pozytywnych cech charakteru takich jak tolerancja, szacunek do pracy innego czlowieka
- Wdrażanie do łatwiejszego nawiązania kontaktów miçdzyludzkich, odnajdywania swojego miejsca w grupie, podkreś1enie swojej wartości. bezkonfliktowego rozwązywania problemów. Aspekty przedmiotowe projektu
Przyroda
- Okreslanie kieruków na mapie
- Charakterystyka krain geograficznych
- Opis krajobrazu wyżynnego
- Obliczanie od1egłości, skala
Jçzyk polski
- Wybitni przedstawiciele literatury polskiej
- Biografia Henryka Sienkiewicza
- Sprawozdanie z wycieczki do muzeum
- Cechy powieści historycznej
- Opis muzeum Sienkiewicza
Inforrnatyka
- Wyszukiwanie informacji na temat muzeum Sienkiewicza
- Wykonanie albumów dotyczących wycieczki
Czas trwania projektu — 1 miesiąc Zasiçg projektu:
I etap badawczy —wyszukanie informacji na temat postaci Henryka Sienkiewicza, wyszukanie iformacji na temat muzeum: jego lokalizacji, godzin otwarcia, dostçpnych ekspozycji, analiza przewodmków Opracowanie trasy wycieczki, charakterystyka terenu Wyżny Kielecko-Sandomierskiej Przygotowanie i udział w wycieczce II etap Zebranie materialów z wycieczki Sprawozdanie Przygotowanie sprawozdań i albumów
Prezetacja prac Środki i materialy do realizacji projektu
- baza szkoły — pracownia internetowa
- zbiory biblioteczne
- zasoby własne ucznia,materiały przywiezione z wycieczki
Realizatorzy projektu Uczniowie klasy VId, nauczyciele jçzyka polskiego, przyrody, informatyki
Kryteria oceniania Na ocenę ucznia składają się nastçpujqçe elernenty:
- Ocena pracy grupowej na lekcji przyrody
- ilość zdobytych rnaterialów
- Jakość i atrakcyjność zdobytych rnatenalów
- Wykorzystanie róznych źródel informacji
- Sposób prezentacji jçzyk, estetyka prac
- Wkład w prace grupy
- innowacyjność
Forma realizacji i prezentacji projektu
- Ocena merytoryczna wypracowanych rnateriałów na lekcjach jçzyka polskiego
- samoocena — porównanie własnej pracy z pracami innych grup
- Ewaluacja — ankieta dla uczestników
Karta ocen: Grupa Czy liczba wykorzystanych materiałówbyła wystarczajaca? Czy informacje były ciekawe? Czy zostały przekazane interesujaco? Czy przezentowane materiały śa estetycznie wykonane? Sposób przezentacji Liczba punktów Ankieta ewaluacji
- Czego dowiedziales się o Henryku Sienkiewiczu podczas trwania projektu?
- Czy warto uczestniczyć w takich wycieczkach?
- Co sprawilo ci najwiçksza trndność?
Opracowały Małgorzata Pazdro Lucyna Szczutko
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|